۵ نکته ی مهم برای شرکت در مسابقات

۲۶ بهمن ۱۳۹۳ تناسب اندام , سبک زندگی بازدید : 49

فکر می کردم بعد از انجام ۱۳ بار ماراتن ناقص، یک دور ماراتن کامل و طی کردن مسافتی به طول ۱۰۰۵ کیلومتر، به راحتی می توانم بگویم که یک دونده ی متوسط یا فوق العاده هستم. پس از گذراندن هزاران مایل و صدها ساعت در جاده ها و جنگل ها، یاد گرفتم که آن ها از مهمترین خاطرات زندگی من هستند. هیچ وقت مشخص نیست که در ۵ کیلومتر بعدی، چه اتفاقی خواهد افتاد، پس همیشه باید مسأله ای وجود داشته باشد تا بتواند در ناامیدی ها به ما کمک کند. در این مقاله سعی کرده ایم به موضوعاتی مهم جهت شرکت در مسابقه بپرداریم، موضوعاتی که بیشتر بر اساس تجربه های شخصی به دست آمده اند. در هر حال به یاد داشته باشید که در طی تمامی رنج ها و آموزش هایی که شما در مسیرتان  تجربه می کنید، به یاد آوردن موضوعات شیرین، تنها راهکاری است که همیشه به شما حس سرخوشی می دهد و شما پس از آن به خوبی می توانید به سمت مقصد خود حرکت کرده و با انرژی بیشتری برای رسیدن به هدف خود گام بردارید.

در این قسمت، توجه شما را به ۵ نکته ی اساسی جلب خواهیم کرد.

۱- در روزهای مختلف از لباس های مناسب استفاده کرده و از پوشیدن لباس های خنده دار، وحشتناک و یا زننده پرهیز کنید.

تصور کنید که شما و همراهانتان، جهت شرکت در مسابقه ای بزرگ در صف ایستاده اید و تعداد شرکت کنندگان به ۵۰۰۰ نفر می رسد. اگر در فصل سردی هستید، باید تا شروع مسابقه خود را گرم و سرزنده نگه دارید. تا زمانی که مسابقه شروع نشده است؛ برای کسی مهم نیست که شما چه لباسی را به تن دارید، پس سعی کنید لباس های راحت تر و یا حتی قدیمی تر خود را بپوشید و در روز مسابقه، آن ها را با پوشیدن لباس هایی از قبیل، یک دست لباس، مایو، زیرشلواری، شلوارک، شلوار، تجهیزات همراه، لباس روز تولد یا هر چیز دیگری که دلتان می خواهد شگفت زده کنید. زمانی که شما در خط شروع مسابقه آماده ی دویدن می شوید، می توانید مانند یک بازیکن بسکتبال که بعد از انداختن توپ در سبد، با افتخار حرکت می کند؛ به سمت جلو حرکت کرده و سپس شروع به دویدن کنید.

۲- هرگز کفش هایتان را برای مدتی طولانی نگه ندارید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید پس از یک دوی سخت، یک پیاده روی نامتعادل و یا سفری طولانی، کفش های خود را از بالای پل به سمت پایین پرت کنید. شما آن ها را برای ۳ مایل یا حتی ۳۰۰ مایل به پا داشته اید و حالا از آن ها خسته شده اید. بدون شک هر کفشی دارای عمری مفید است. پس اگر برایتان ممکن بود، زمانی که از خط پایان مسابقه عبور کردید؛ کفش هایتان را در بیاورید و با صدایی از صمیم قلب بگویید: “من با شما به خط پایان رسیدم”. سپس آن ها را دور انداخته و خیلی ساده از آن ها دور شوید.

 ۳- در مسیر مسابقه، هرگز از یک میان وعده ی غذایی نامناسب استفاده نکنید.

هرگز غذایی نامناسب در طول مسیر مسابقه نخورید “. این موضوع یکی از قوانین ثبت نشده در طول مسابقه هاست. همه ی ما می دانیم که ژله ها بسیار خوش مزه بوده و پس از استفاده، مانند آبرنگ در همه جای بدن پخش می شوند. با این که برای یک مسابقه و دویدن های طولانی مدت، مواد قندی بسیار ضروری و نجات بخش هستند؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که برخی از تیکه های شکلاتی و ژله ها ممکن است به دندان های شما بچسبند و در طول مسابقه شما را اذیت کنند. توجه داشته باشید که در هنگام مسابقه، مواد غذایی پر کالری و یا سنگین مانند ساندویچ، انواع غذاهای سبک و سنگین، چیپس، گوشت پخته و موارد مشابه دیگر که حاوی مقادیر زیاد پروتئین و کالری هستند، استفاده نکنید. چرا که این کار، یک اشتباه بزرگ است.

 ۴- از اتفاقات اطرافتان انرژی مثبت دریافت کنید.

مطمئنا شما در طول مسابقه بسیار خسته و هیجان زده خواهید شد و در این مرحله به حمایتی واقعی نیازمند می شوید. آشنا شدن و حتی لبخند زدن به افرادی که در کنار ما هستند، بدون شک یکی از اتفاقات انرژی زا در مسابقات است. وقتی در مسابقه با یک غریبه مواجه می شویم و به نشانه ی دوستی با او دست می دهیم، حس بسیار خوب و مثبتی به ما منتقل می گردد. اگر می توانید برای افرادی که در اطراف جاده شما را تشویق می کنند، دست تکان دهید و سعی کنید از همه ی اتفاقات اطرافتان انرژی مثبت دریافت کنید.

۵- به مسابقه و سنت های خوب آن، احترام بگذارید.

در پیست مسابقه ی اتومبیل رانی در «ایندیانا پولیس» مرسوم است که پس از پایان مسابقه، رانندگان و خدمه ی فنی،  زمین نقطه ی شروع و پایان مسابقه را می بوسند. بدون شک هیچ فردی معتقد نیست که بوسه زدن به دوده های سیاه اتومبیل های مسابقه، لاستیک های سوخته و گازوییل های نشت کرده؛ حرکتی عاقلانه است، ولی شرکت کنندگان در مسابقه و مخصوصا برندگان، این کار را انجام می دهند. همچنین در «ایندیانا پولیس»، برندگان در جایگاه، شیر می نوشند و با آن دوش می گیرند.

اگر به موارد فوق دقت کنید، حتما در طول مسابقه ی بعدی خود، دوست خوبی پیدا خواهید کرد. به این فکر کنید که در انتهای خط پایان، دوستان شما، با آغوشی باز، لبخندی بر لب و یک بطری نوشیدنی منتظر شما هستند. سپس شما خط پایان را رد می کنید، زانو می زنید و خط پایان را می بوسید. با دوستانتان جشن می گیرید و صحنه ای شگفت انگیز را رقم می زنید.

کلمات کلیدی : , , , ,
:: دیدگاه خود را بیان کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *