آیا ۲ بار ورزش کردن در روز، واقعاً به کاهش وزن بیشتر شما کمک می‌کند

۱۲ خرداد ۱۳۹۴ تناسب اندام , سبک زندگی بازدید : 77

اگر بخواهم برای عروسی‌ام در چند هفته ی آینده، به سرعت وزن کم کنم، آیا ۲ بار ورزش کردن در روز، برای من مفید است؟ آیا با این شیوه به خودم آسیب نمی‌رسانم؟
بیشتر فعالیت کردن، همیشه به معنی رسیدن به نتیجه ی بیشتر و بهتر نیست. بسته به مقدار زمانی که شما برای ورزش دارید، انجام بیش از حد فعالیت، می تواند کاهش وزن را برگرداند. اگر شما بیش از دو هفته وقت دارید، با دو وعده ورزش در روز، شروع نکنید. بدن شما ممکن است قادر به تحمل آن حجم زیاد نباشد و خطر ابتلا به مشکلات مختلف و در نتیجه آسیب به بدن را برای شما افزایش دهد. با این حال، اگر شما به صورت پیوسته برای شش تا هشت هفته این کار را انجام دادید و برای رسیدن به متناسب‌ترین فرم خود قبل از عروسی‌تان آماده‌اید، پس احتمالا بدن شما به آمادگی لازم برای این کار رسیده است و می توانید شیفت دوم ورزش خود را انجام دهید. اضافه کردن وعده ی دوم ورزش در یک یا دو هفته ی آخر، می‌تواند سوخت و ساز بدن‌تان را محدودتر کند و برای بزرگ ترین روز زندگی تان، شما را لاغرتر و متناسب‌ تر ‌کند. اما فراموش نکنید که برای رسیدن به این نقطه ی طلایی، باید قوانین زیر را دنبال کنید:
۱- صبح‌ ها هنگامی که سرحال هستید، تمرینات قدرتی را با شدت بیشتری انجام دهید. پس از آن نیز باید حرکات «کاردیو» را با شدت کمتری انجام دهید.
۲- حداقل یک روز کامل در هر هفته را تمرین نکنید.
۳- دو روز پشت سر هم، حرکات «دابل هیدر» را انجام ندهید.
۴- به بدنتان گوش دهید! بازسازی برای هر فردی متفاوت است. اگر شما قادر به بلند کردن وزنه ی سنگین نیستید و یا مرتبه ی دوم ورزش برای شما سخت است، یعنی شما بیش از حد این حرکات را انجام داده‌اید و بهتر است فقط روزی یک بار ورزش کنید.

کلمات کلیدی : , , , ,
:: دیدگاه خود را بیان کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *