چگونه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ کارآفرینی بازدید : 65

مراحل اثبات شده ای برای تضمین موفقیت شما در شروع یک کسب و کار کوچک و آنلاین وجود دارد. من به چشم خود هزاران نفر را دیده ام که با دنبال کردن موارد زیر، کسب و کار موفقی را آغاز کرده اند:

۱ – نیازهای مردم را درک کنید و سعی کنید این خلاء ها را پر کنید.

۲ – از فروش های موفق، کپی برداری کنید.

۳ – وب سایتی طراحی کنید که به راحتی قابل استفاده باشد.

۴ – از موتورهای جست و جو برای افزایش ترافیک سایت تان استفاده کنید.

۵ – برای خودتان کسب اعتبار کنید.

۶ – مشتریان و مشترکین خود را با ایمیل پیگیری کنید.

۷ – درآمد فروش خود را با ترغیب خریداران و فروش های پایانی مانند فصلی افزایش دهید.

هر کسی، از یک فرد مبتدی گرفته تا یک کارآفرین آنلاین خبره، می تواند از این فرایند ها در یادگیری چگونگی شروع یک کسب و کار آنلاین بهره مند شود.

مرحله ی ۱: نیاز های مردم را درک کنید و سعی کنید این خلاء ها را پر کنید.

اکثر مردمی که یک کار را شروع می کنند، مرتکب این اشتباه می شوند: در ابتدا محصول خود را تولید می کنند و سپس به فکر بازار آن می افتند.

برای افزایش شانس موفقیت تان، با شناسایی بازار شروع کنید. ترفند این است: گروهی از مردم را بیابید که در جست و جوی راه حلی برای رفع یک مشکل هستند، اما نتوانسته اند نتایج خوبی به دست بیاورند. اینترنت، این نوع تحقیقات بازاری را آسان می کند:

– گفت و گو های آنلاین را چک کنید، ببینید مردم بیشتر چه سوالاتی می پرسند و به دنبال چه راه حل هایی هستند؟

– برای محصول خود کلمات کلیدی تعریف کنید که مردم بیشتر آن مشکل را از طریق آن کلمات جست و جو می کنند، اما نه آن هایی که سایت های رقیب بر روی آن ها کار می کنند.

– رقبای بالقوه ی خود را با مراجعه به سایت هایشان بشناسید و از آن چه آن ها در پاسخ به تقاضای مردم استفاده می کنند، یادداشت برداری کنید. سپس می توانید از آموخته هایتان استفاده کنید، محصولی برای بازار موجود تولید کنید و بهتر از رقبا آن را انجام دهید.

مرحله ی ۲: از فروش های موفق، کپی برداری کنید.

یک فرمول اثبات شده برای کپی و تقلید از دیگران وجود دارد که بازدید کنندگان را از فرایند فروش لحظه به لحظه تا خرید آن محصول می برد:

۱ – با یک تیتر مؤثر و مجاب کننده، علاقه ی افراد را افزایش دهید.

۲ – در مورد راه حلی که محصول شما ارائه می دهد، کاملاً توضیح دهید.

۳ – به عنوان فردی که توانسته است این مشکل را حل کند، برای خود اعتبار ایجاد کنید.

۴ – از افرادی که از محصول شما استفاده کرده اند، بخواهید آن را به دیگران نیز توصیه کنند.

۵ – در مورد محصول و نفعی که به کاربران می رساند صحبت کنید.

۶ – پیشنهاد دهید.

۷ – تضمین محکمی برای پیشنهادتان داشته باشید.

۸ – آن محصول را ضروری جلوه دهید.

۹ – درخواست فروش کنید.

در حین تولید برنامه یتان، بر روی چگونگی خدمت رسانی محصول و یا خدمات تان و انحصار این روش در حل مشکلات مردم و یا بهبود زندگی شان تمرکز کنید. مانند یک مشتری فکر کنید و از خود بپرسید: «این محصول برای من چه فایده ای دارد؟»

مرحله ی ۳: وب سایت خود را طراحی کرده و بسازید.

زمانی آماده ی طراحی یک وب سایت کسب و کار کوچک برای خود هستید که بازار و محصول خود را به دست آورده و فرایند فروش خود را کامل کرده اید. به یاد داشته باشید که این وب سایت باید بسیار ساده باشد. کم تر از پنج ثانیه، برای جلب توجه کسی وقت دارید. در غیر این صورت آن ها را از دست داده اید و هرگز دوباره نخواهید دید. برخی نکات مهم که باید به خاطر داشته باشید، عبارتند از:

– یک یا دو فونت ساده در یک پس زمینه ی سفید انتخاب کنید.

– راهنمایی خود را روشن و ساده و در همان صفحه ی نخست بیان کنید.

– فقط زمانی از گرافیک، صوت و یا تصویر استفاده کنید که مطمئن باشید آن ها پیام تان را ارتقاء می بخشند.

– پیشنهادات قابل انتخاب بدهید، بنابراین می توانید آدرس ایمیل افراد را جمع آوری کنید.

– خرید را آسان کنید. نباید بیش از دو کلیک بین مشتری و پرداخت باشد.

– وب سایت شما ویترین آنلاین شما می باشد، بنابراین آن را مشتری پسند کنید.

مرحله ی ۴:  از موتورهای جست و جو برای افزایش ترافیک سایت تان استفاده کنید.

تبلیغات پرداخت کلیکی، ساده ترین راه بالا بردن ترافیک سایت با نام تجاری جدید است. این کار، اساساً دو مزیت بیشتر از منتظر ماندن در ترافیک به شما می دهد. در ابتدا، تبلیغات PPC بلافاصله بر روی صفحات جست و جو نمایان می شوند و سپس، تبلیغات PPC به شما اجازه می دهد تا کلمات کلیدی مختلفی مانند تیتر، قیمت ها و روش های فروش را تست کنید. نه تنها ترافیک شما به سرعت بالا می رود، بلکه می توانید از آگهی های PPC خود برای دست یابی به بهترین و بالاترین کلمات کلیدی استفاده کنید. سپس می توانید آن کلمات کلیدی را در سراسر سایت و کد خود کپی کنید تا به شما در رتبه بندی نتایج جست و جو کمک کند.

مرحله ی ۵: برای خودتان کسب اعتبار کنید.

مردم از اینترنت برای اطلاعات گرفتن استفاده می کنند. آن اطلاعات را به صورت رایگان در سایت های دیگر ایجاد کنید و خواهید دید که ترافیک بیشتر و رتبه بندی بهتری در موتور جست و جو نصیب تان خواهد شد. راز این کار این است که همیشه لینکی با اطلاعات خوشایند، به سایت تان متصل است.

– اطلاعاتی رایگان و کارشناسانه در مورد محتوا ارائه دهید. مقاله، فیلم و یا هر محتوای دیگری که برای مردم مفید است، تولید کنید. آن مطالب را از طریق لینک های مقاله ی آنلاین و یا سایت های رسانه های اجتماعی توزیع کنید.

– لینک «ارسال به دوستان» را در مطالب ارزشمند وب سایت تان قرار دهید.

– به متخصصی فعال در انجمن های صنعت و سایت های شبکه های اجتماعی که بازار هدفتان در آن جا قرار دارد، تبدیل شوید. خوانندگان جدیدی به دست خواهید آورد. اما بهتر این است که هر سایت که مطالب تان را در آن پست می کنید، به شما لینک را برگرداند. موتورهای جست و جو عاشق لینک هایی از سایت های مرتبط هستند و به شما در رتبه بندی به بهترین نحو پاداش خواهند داد.

مرحله ی ۶: از قدرت بازاریابی از طریق ایمیل، برای تبدیل بازدید کننده ها به خریدار استفاده کنید.

هنگامی که یک  لیست انتخابی درست می کنید، در حقیقت یکی از با ارزش ترین دارایی کسب و کار آنلاین خود را پایه ریزی می کنید. مشتریان و مشترکین شما، در حقیقت به شما اجازه ی دسترسی به ایمیل شان را داده اند. این بدان معنا است که:

– چیزی که خواسته اند را به آن ها می دهید.

– با آن ها رابطه ای طولانی مدت را برقرار می کنید.

– پاسخ، ۱۰۰ درصد قابل اندازه گیری است.

– بازاریابی الکترونیکی ارزان تر و مؤثر تر از بازاریابی از طریق چاپ، تلویزیون و یا رادیو می باشد، زیرا این کار بسیار هدفمند است.

هر کسی که به سایت شما مراجعه می کند و از لیست شما چیزی را انتخاب می کند، بسیار سازنده است. فراموش نکنید که هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای پیگیری افراد وجود ندارد.

مرحله ی ۷: درآمد فروش خود را با ترغیب خریداران و فروش های پایانی مانند فصلی افزایش دهید.

یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی، افزایش ارزش طول عمر مشتریان است. اگر حداقل ۳۶ درصد از افرادی که از شما خرید کرده اند را دنبال کنید، حداقل یک بار دیگر از شما خرید خواهند کرد. نزدیک شدن به فروش اولیه، تقریباً مشکل ترین کار است. البته به گران ترین اشاره نشده است. بنابراین از فروش های پایانی، مانند پایان فصل و ترغیب خریداران به خرید برای بازگرداندن دوباره ی مشتری استفاده کنید.

– محصولاتی را ارائه دهید که خرید اولیه ی شما را کامل می کنند.

– کوپن هایی الکترونیکی برای آن ها بفرستید تا بتوانند در بازدید بعدی از سایت از شما خرید کنند.

– محصولات مشابهی را در صفحه ی «تشکر» که پس از خرید نمایش داده می شود، ارائه دهید.

– به مشتریان خود برای وفاداری شان پاداش دهید، با این کار آن ها وفادارتر می شوند.

اینترنت به قدری سریع تغییر ایجاد می کند که یک سال فروش آنلاین، معادل حدود پنج سال فروش حضوری در جهان است. اما اصول چگونگی شروع و رشد یک کسب و کار آنلاین و موفق، به هیچ عنوان تغییر نکرده است. اگر شما تازه یک کسب و کار کوچک آنلاین را شروع کرده اید، به این اصول و نکات پایبند باشید. اگر مدتی آنلاین بوده اید، سریع بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ مرحله ای را فراموش نکرده اید. نمی شود با انجام اصول اولیه، باز هم اشتباه کرد.

کلمات کلیدی : , , , , , ,
:: دیدگاه خود را بیان کنید

یک پاسخ به “چگونه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم”

  1. […] مجله روزانه مگلی: چگونه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی ک… […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *