آیا باید نگرش تان را نسبت به تناسب اندام خود تغییر دهید

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ تناسب اندام , سبک زندگی بازدید : 45

آیا رویکرد تناسب اندام شما «همه و یا هیچ» و ذهنیت ​​و شعار شما «خوردن زیاد و تمرین سخت» است؟ آیا شما بیش از حد مشغول هستید که به باشگاه بروید و در مورد توسعه ی روابط خود و حفظ ظاهر زندگی تان نگران هستید؟ آیا برای خوردن خوراکی هایی که در رژیم غذایی تان نیست، احساس گناه می‌کنید؟ اگر شما این گونه هستید، زمان این است که استراحتی داشته باشید و نگرش تان را نسبت به تناسب اندام خود تغییر دهید. بدون توجه به آن چیزی که ممکن است شنیده باشید، خوش‌اندام بودن برابر با فداکاری‌های متعدد در تغییر زندگی، از دست دادن وقایع مهم و یا زندگی بدون سرگرمی و قدردانی نیست. آیا شما تا به حال فرصتی را قربانی کرده‌اید؟ بله. با این حال، من ترجیح می‌دهم به کسانی نگاه کنم که زندگی سالمی دارند. تغییر مسیر زندگی با نگرش‌های غلط تناسب اندام، زندگی شخصی شما را از تعادل خارج خواهد کرد و در نهایت منجر به تنفر از تناسب اندام می‌شود. اگر تناسب اندام برای شما تازگی دارد، درگیر یک عادت و یا نگرانی شده اید، پس یک لحظه به بررسی لیست زیر درباره ی نگرش‌های ناسالم تناسب اندام بپردازید و نگرش خود را نسبت به تناسب اندام مثبت، قبل از شروع هر کاری عوض کنید.

۱- از تمام غذاهای مورد علاقه‌یتان اجتناب کنید

شماره ی یک، شکایت افرادی است که در تلاش اند با صرف نظر کردن از مواد غذایی ناسالم، زندگی سالمی داشته باشند. انتخاب‌هایی برای سوزاندن چربی مورد نیاز است، اما لازم نیست تمام غذاهای مورد علاقه ی خود را به طور کامل کنار بگذارید. با محروم کردن خود از غذاهای مورد علاقه، باعث ایجاد خشم نسبت به تناسب اندام در خودتان می شوید. محروم کردن خودتان شانس بیشتر خوردن را افزایش می دهد. پس از انجام این کار، به احتمال زیاد احساس شرم و گناه در مورد افراط خود خواهید داشت. اگر شما اغلب ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید، زیاده ‌روی کردن در خوردن غذاهای مورد علاقه‌یتان هیچ احساس گناهی به شما نمی دهد. این شیوه ی زندگی و تغذیه ی سالم، نباید فقط در یک هفته و یا ​​سه ماه باشد. باید برای همیشه تداوم داشته باشد. زندگی کوتاه‌تر از آن است که هرگز از غذاها لذت نبرید. هر فردی سزاوار است گاهی اوقات کیک بخورد.

۲- بیش از حد کالری‌های دریافتی را بشمارید

شمارش کالری زمانی از کنترل خارج می‌شود که در نتیجه ی شمارش کالری های روزانه ی محدودتان، دچار عقده ی روحی شوید. شمارش کالری به این معنا نیست که هر ماده ی غذایی کمی که مصرف می‌کنید را بشمارید. شمارش کالری همچنین به این معنا نیست که هدف دقیق خود را روی آن قرار داده تا این که یک روز شکست بخورید. اگر ۱۵۰ گرم پروتئین بخواهید، ولی تنها ۱۳۵ گرم بخورید، پس این یک کار خوب در این روش است. شمارش کالری بهترین ابزار برای آموزش درباره ی مواد غذایی و رسیدن به یک هدف روزانه است.

۳- اعتماد شما در مورد بدنتان منوط به نظر دیگران است

در این زمان، ذهن استاد فریب است. با تبلیغات، افراد نسبت به اندام خود بیشتر حساس می‌شوند، زمانی که مجلات آخرین رژیم غذایی یک فرد مشهور را با عنوان «این شخص در ۲ هفته ۱۵ پوند وزن کم کرده است» بیان می‌کنند، ناخودآگاه تمام بدن خود را مورد آزمایش قرار داده و ارزش‌گذاری می‌کنیم. تکیه کردن بر منابع خارجی برای تعیین ارزش خود، یک فرمان برای ناامیدی است. مهم ترین واقعیتی که هیچ‌گاه اظهار نمی‌شود این است که آن افراد حرفه‌ای هستند. کار آن ها این است که ظاهر بی نقصی داشته باشند. آن ها سرآشپزهای حرفه ای، مربیان، متخصصین تغذیه، خدمت کاران، دستیاران و هر نوع کمک دیگری دارند. لازم نیست آن ها مانند بسیاری از ما مراقب کسب و کار، خانواده، بچه‌ها، مدرسه، پخت و پز، تمیز کردن و تمام کارهای دیگر باشند. به خودتان استراحت بدهید و مقایسه ی خودتان را با حرفه‌ای‌ها که ساعت‌ها برای تناسب اندام خود سرمایه گذاری می‌کنند، متوقف کنید. تا زمانی که سخت کار می‌کنید، مصمم رفتار کنید و طبق عادات خود پیش بروید، شما نباید احساس شرم و گناه داشته باشید. نتایج خودشان اتفاق خواهند افتاد. آیا طول خواهد کشید؟ بله. اما، چه کسی اهمیت می‌دهد؟ شادی سفر در ماجراجویی و اتفاقات آن است، نه در مقصد آن. به دست آوردن پذیرش و نیاز به تایید دیگرانی که نسبت به شما در یک جایگاه بهتر فکری و فیزیکی هستند، را رها کنید.

۴- شما فکر می‌کنید تناسب اندام یک ترفند است

زیبایی تناسب اندام این است که تنها یک راه برای ورزش کردن وجود ندارد. فقط به عنوان یک «RPG» (بازی کننده ی نقش) اجازه دهید تا خودش جست و جو، کشف و تجربه شود. راه تناسب اندام شما همین است. به خودتان اجازه دهید تا سبک‌های مختلف آموزش را کشف کنید. نوعی از یوگا را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید. روش‌های غذا خوردن را تا زمانی که بفهمید کدام روش برای شما مفید است، امتحان کنید. تناسب اندام همیشه همراه شما است، تا زمانی که یک زندگی پر ماجرا داشته باشید نه این که به دیکتاتور زندگی شما تبدیل شود.

۵- خودتان را ملزم می‌کنید تا فعالیت‌هایی که از آن ها نفرت دارید، را انجام دهید

اکثریت مردم بر این باورند که حرکات کاردیو (دویدن زیاد) برای سوزاندن چربی و خوش‌اندام‌تر شدن است. اما باید بدانید که این قانون منسوخ شده، هیچ‌گاه حقیقت نداشته است. بعضی افراد عاشق دویدن هستند، من هیچ مشکلی با آن ها ندارم، اما باید بدانید که این تنها راه حل موجود نیست. اگر شما خودتان را مجبور به کاری کنید که از آن نفرت دارید و یا با انجام آن احساس ناراحتی می کنید، بعد از یک هفته یا بیشتر احساس بیماری خواهید داشت. به زودی، اراده ی شما از بین می رود، چرا که اراده ی هر کدام از ما، محدود است. تناسب اندام به معنای دستیابی به بهترین وضعیت برای سلامتی بدن است، نه وادار کردن خود برای کاهش سایز به هر روش ممکن. فعالیت های جدید را امتحان کنید و نتایج آن را ببینید. فقط به این خاطر که در یک باشگاه نیستید، فکر نکنید که نمی‌توانید تناسب اندام خود را بهبود بخشید. خلاق باشید و به پیاده‌روی بروید، شهر خود را کشف کنید و مکان‌های ارزشمند پنهانی را ببینید که یک ماشین نمی‌تواند شما را به آن جا ببرد. به دوچرخه‌سواری در حومه ی شهر بروید و مهم تر از همه، فقط فعال بمانید و از خودتان لذت ببرید.

۶- به دلیل ترس از شکستن رژیم غذایی‌تان، از تعاملات اجتماعی اجتناب می‌کنید

امشب جمعه است و دوستان‌تان با شما تماس می‌گیرند تا با هم بیرون بروید و به گردش بپردازید. به آن ها پاسخ خواهید داد، «من قصد دارم در خانه بمانم» و یا بهانه‌ی آسان‌تری می‌آورید مانند: «من خیلی خسته‌ام» و یا «من امشب کار زیادی دارم تا انجام بدهم.» من می‌دانم که این بهانه‌ها رایج است. به این دلیل که خودم از آن ها استفادهندام

کرده‌ام. من می‌ترسم رژیم غذایی‌ام را بشکنم و همه ی پیشرفتی که در این هفته داشتم، از بین برود. من ناراضی و افسرده هم بودم. اگر شما این گونه هستید، پس به خودتان بگویید: «دیگر نه!» به خودتان بقبولانید که اجازه نخواهید داد رژیم غذایی شما را به یک زندانی تبدیل کند و باعث شود شما با دوستان تان مراوده نداشته باشید. دستورات غذایی تان ارزش تبدیل شدن به یک زاهد گوشه نشین و تنها را ندارد. بیرون بروید و بدون احساس خجالت یک یا دو نوشیدنی بخورید. تصویر بزرگی از خود را در ذهن نگه دارید. هیچ کس تا کنون در تاریخ تناسب اندام، تمام پیشرفتش را با خوردن چند نوشیدنی سرد از دست نداده است. بدون هیچ احساس گناهی چند نوشیدنی بخورید.

۷- ورزش تان باید دیگران را تحت تاثیر قرار دهد

انگیزه ی شما برای ورزش کردن چیست؟ همسرتان؟ فعالیت اجتماعی‌تان؟ دوستان ظاهربین‌تان در فیس بوک؟ اگر هر کدام از این ها پاسخ شما است، باید نگرش تان را نسبت به تناسب اندام تغییر دهید. تاکنون انگیزه‌های خارجی باعث شده‌اند از تناسب اندام واقعی دور بمانید. توسعه ی پایدار در تناسب اندام، از آتشی درونی ناشی می‌شود که همیشه و بدون توجه به نظر دیگران در جهان خارج، روشن بماند. در پایان روز، چه کسی اهمیت می‌دهد که شما چه قدر حرکات اسکات را انجام داده‌اید؟ چه کسی اهمیت می‌دهد که عضلات شکم‌تان کاملا متناسب است یا نه؟ چه کسی اهمیت می‌دهد شما «Cross Fit» انجام داده‌اید، پرورش اندام کار می کنید و یا حتی تمرینات آمادگی جسمانی انجام می دهید؟ خانم‌ها! بی‌عیب و نقص نبودن پاهای تان اهمیت ندارد. وقتتان را برای نگرانی در مورد جزئیات و موضوعات فرعی زندگی هدر ندهید. شما یک زندگی بزرگ و پر از اتفاقات مهم دارید.

۸- وقتی که سخت می‌شود آن را ترک می کنید

چند هفته ی اول وزن کم کردن، مانند صبح روز جمعه آسان و لذت بخش بود. اما هر چه می گذرد، وزن تان کم نمی شود، کار شما پر تنش است و انگار زندگی از تمام زاویه ها به شما ضربه می زند. آیا شما در این شرایط ورزش را ترک می‌کنید و ادعا می‌کنید که «کم کردن وزن، کار من نیست.» و یا «من باید موضوعات مهم زندگی‌ام را حل و فصل کنم و دیگر نمی توانم برای تناسب اندام وقت بگذارم؟» اما فراموش نکنید که این ها بهانه هستند. بهانه فقط برای کسانی که کارها را به خوبی انجام نمی دهند، مناسب است. بهانه آوردن را ترک کنید. هیچ زمانی بهتر از حالا برای شروع وجود ندارد. موانع و مقاومت شما، نعمتی است در لباس مبدل، تا به رشد شما کمک کند. چیزی است که همیشه خودش را به شما نشان می‌دهد و سعی می کند تا شما را از رسیدن به موفقیت باز دارد. آیا با این وجود، باز هم اجازه می‌دهید تا دوباره شما را متوقف کند و یا شما به راه خود ادامه می‌دهید؟ همان‌طور که «W.L. Bateman» گفته است: “اگر شما آن چه را که همیشه انجام می‌دهید، ادامه دهید، همیشه آن چه را که به دست آورده‌اید، به دست خواهید آورد”.

کلمات کلیدی : , , , , , , , ,
:: دیدگاه خود را بیان کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *