۲۰ توصیه برای شرایط سخت

۱۴ مرداد ۱۳۹۴ انگیزش , کار بازدید : 177
20 توصیه برای شرایط سخت

20 توصیه برای شرایط سخت

گاهی اوقات شرایط سخت می شود. چه این چالش ها بزرگ باشند و یا کوچک، دور باشند و یا نزدیک، و یا ترکیبی استرس زا از همه چیز باشند، تا زمانی که ما احساس ضعف کنیم، ادامه خواهند داشت.

با انجام دادن این ۲۰ توصیه در شرایط سخت، بیشتر بر خود تسلط داشته باشید:

۱ – آن را بپذیرید

حوادث اتفاق می افتند و گاهی اوقات آن ها حقیقتا بسیار بد هستند. گاهی اوقات علت آن ها را متوجه می شوید و از آن می آموزید و گاهی نه. هرچه سریع تر بتوانید اتفاقی که افتاده است را بپذیرید، زودتر می توانید منبعی برای یافتن راه حل و رفع مشکل به وجود آمده بیابید.

۲ – بدانید که چگونگی واکنش شما مسأله ی مهمی است

یک جست و جوی سریع اینترنتی، می تواند ده ها توصیه و نقل قول انگیزشی درباره ی چگونگی واکنش نسبت به مشکلات به شما ارائه دهد. مطمئنن این توصیه ها درست هستند، نه تنها به این خاطر که توسط انجمن های علمی نوشته شده اند، بلکه به این خاطر که کاملا کاربردی می باشند. شما نمی توانید اعمال دیگران و یا موقعیت فعلی را کنترل کنید، حتی اگر کنترل کاملی روی وضعیت موجود داشته باشید؛ این امر غیر ممکن است. اما شما همیشه می توانید واکنش هایتان را کنترل کنید. اگر تاکنون این کار را انجام نداده اید، خبر خوبی برای شما داریم: برای آغاز هیچ گاه دیر نیست.

۳ – اجازه دهید تا این چالش ها شما را بهتر کند

اهمیتی ندارد که چه چیزی از قبل در شما نهفته است، چالش های فعلی شما یک فرصت هستند تا شما را شخص بهتری کنند. شما یک شانس دارید تا بیاموزید چگونه می توانید مثبت، عاقلانه و خلاقانه نسبت به مسائل واکنش نشان دهید، این کار را از طریق یک پروسه که شامل روح، جسم و مغز شما می شود انجام می دهید و راه حل نهایی با استفاده از این روش جدید می تواند شما را قدرتمند تر سازد و شما را در شرایط بهتری قرار دهد. از این فرصت استفاده کنید. از تمام این فرصت ها استفاده کنید.

۴ – یک نفس عمیق بکشید

مهم نیست چه اتفاقی افتاده است، شما زمان این را دارید تا یک نفس عمیق بکشید، مکث کنید و با آرامش درباره ی آخرین حرکتی که انجام داده اید فکر کنید. حتی اگر در شرایط اورژانسی باشید، مفیدتر و موثرتر خواهید بود اگر با فکر و تعمق عمل کنید. در پروسه ی کشف این که چرا و چگونه به جایی که اکنون هستید رسیده اید، قطعا از خود سوالات بزرگی خواهید پرسید. در طول این برنامه ی بهبود برای واکنش هایتان، نسبت به مسائل برنامه ریزی کنید و وقت بگذارید. اگر به جایی که هستید چنگ بزنید، نه تنها راه حل بهتری پیدا نخواهید کرد؛ بلکه باز همه ی اشتباهات قبل را تکرار خواهید کرد.

۵ – ساعت را دور بیاندازید

ما در یک فرهنگ «سریع التعمیر» زندگی می کنیم. ما انتظار داریم تا مشکلات مان تا شب حل شوند. این را بدانید، حتی اگر مشکلات شما خیلی سریع ایجاد شده باشند، برای حل شدن و درست شدن زمان می برند. در مورد مدت زمان اجرا و بهبود واقع گرا باشید و بررسی کنید که در این مدت زمان تعیین شده، چه میزان تغییرات را می توانید انجام دهید. یک نفس عمیق بکشید و به خودتان فرصتی برای ترمیم و بهبود شرایط بدهید.

۶ – خودتان را تقویت کنید

اگر مدتی طولانی است که با چالشی مواجه شده اید و یا حل این چالش زمان زیادی خواهد برد، این که خودتان را در این مدت تقویت کنید، بسیار اهمیت دارد. خوب غذا بخورید، استراحت کنید، آب بنوشید، به خودتان زمان دهید و برای انجام فعالیت های آرام کننده به بیرون بروید. این بازیابی می تواند یک سفر باشد. خود شما قدرتمندترین منبع بازیابی هستید. بر همین اساس با خودتان خوب رفتار کنید.

۷ – چیزهای جدید را امتحان کنید

چه بخواهید چه نه، باید مهارت های مقابله با وضعیت فعلی را داشته باشید. مشتاق کشف موضوعات جدید باشید. آیا تاکنون مراقبه را امتحان کرده اید؟ آیا فکر می کنید این کار و انجام تمرینات یوگا مسخره است؟ آیا همیشه ناهارتان را پشت میز می خورید؟ ۱۵ دقیقه از وقت خود را خالی کنید و برای کمی پیاده روی به بیرون بروید. تا زمانی که این کار را انجام ندهید، نمی دانید که تا چه اندازه می تواند به شما کمک کند.

۸ – نسبت به دیگران شجاعت داشته باشید

زمانی را برای صحبت کردن با کسانی که می شناسید کنار بگذاید، به دنبال گروه هایی همراه باشید و یا در وضعیت فعلی که هستید با دیگران به طور آنلاین ارتباط برقرار کنید. خارج از این جا کسانی هستند که شرایط فعلی شما را قبلا تجربه کرده اند و توانسته اند به خوبی از آن خارج شوند. شاید بعضی از روش های آن ها برای شما هم کار کند. اگر این طور نبود، حداقل نمونه های آن ها می تواند در چالش هایی که با آن ها مواجه می شوید برای شما منبع الهام بخشی باشد.

۹ – اطراف تان را با افراد مثبت احاطه کنید

همان طور که قانون جذب می گوید، بودن در میان افراد مثبت، حس مثبت بودن را به شما القا می کند. آن ها نیز مثل شما با مسائل خودشان رو به رو هستند، اما همچنان خوب به نظر می آیند. حتی اگر راه حلی برای مشکل نداشته باشند، افراد مثبت روح شما را به حرکت در می آورند و همین مقدار برای خوشبختی کافی است.

۱۰ – بابت اتفاقات خوب شکرگزار باشید

بعضی چیزها در زندگی شما خوب پیش می رود. آیا شما یک فرزند زیبا دارید؟ آیا شما توانایی تهیه ی غذای امروزتان را دارید؟ آیا در زندگی چیزی دارید که لبخند را روی لب های شما بیاورد؟ آیا شما برای رسیدن به هدف تان برنامه ای دارید؟ هر چیز مثبتی که در زندگی تان می بینید را پیدا کنید و برای آن جشن بگیرید، حتی برنامه ای را که باعث شده تا بر چالش هایی که دارید پیروز شوید. همیشه چیزی هست که باید برای آن شکر گزار بود. اگر زنده هستید، یعنی انرژی و زمان برای بهبود و تغییر را دارید، پس از همین جا آغاز کنید.

۱۱ – احساسات خود را کنترل کنید

وقتی هنگام رفتن رسیده است، شما زمانی برای غم و اندوه، افسردگی و یا کم لطفی ندارید، به خصوص زمانی که طرف شما کودکان، حیوانات و یا روح دیگران باشد. گاهی اوقات احساسات باید کنار گذاشته شوند تا زمانی که بتوانید آن ها را کنترل کنید. سخت باشید، این کار را انجام دهید و خواهید دید گام بعدی را تا چه اندازه مطمئن تر بر خواهید داشت.

۱۲ – جعلی باشید تا زمانی که واقعی شوید

آیا داشتن یک زمان سخت شما را برای داشتن واکنشی مثبت در زمان مواجهه با اتفاقات بد آماده می کند؟ خود را در آینه نگاه کنید. به چشمان خود نگاه بیاندازید، ایرادی ندارد اگر حتی کمی شکلک هم در بیاورید. این کار را بکنید. سپس چهره ی خود را همان طور که دوست دارید و در آینه می بینید نگه دارید و روز خود را آغاز کنید. بعضی مواقع شما حتی نمی فهمید که این یک صورت جعلی است و این «برنامه ی عملی» شما نام دارد.

۱۳ – بدانید که در مقابل موقعیت تان مسؤول هستید

زمان خود را برای سرزنش کردن دیگران هدر ندهید. شما مسؤول زندگی خودتان و مسیری که زندگی می کنید هستید. خوب، بد، لذت بخش و یا پر از چالش و گرفتاری. یافتن و اجرای آخرین راه حل به شما بستگی دارد. تنها شخص شما. وقتی زندگی تان دست خودتان باشد، می توانید آن را کنترل کنید. وقتی آن را کنترل کنید، می توانید آن را تغییر دهید.

۱۴ – روی خودتان سرمایه گذاری کنید

برای تغییر، بهبود و توسعه نیاز به سرمایه گذاری بر روی خودتان دارید. این سرمایه گذاری می تواند مالی، تشویقی و یا از طریق یک کتاب، نوار صوتی و یا ابزار آرام سازی باشد. به بیان کامل تر، سرمایه گذاری ترکیبی از هر دو این عوامل می باشد که نادرست ترکیب شده است. به این خاطر که راه جدیدی برای موفقیت یافته اید، اعتماد به نفس شما افزایش خواهد یافت و روح شما در بسیاری از جنبه ها قوی و قدرتمند خواهد شد.

۱۵ – رسمی باشید

مهم نیست چه اتفاقی افتاده است، مهم نیست شما چه قدر باور داشتید که این اتفاق پیش می آمد. چه بخواهید چه نخواهید؛ آن چه انجام می دهید شرایط حاضر شما را می سازد. دست از سرزنش خود بردارید و خودتان را متعهد به پیشرفت و ترقی کنید. اگر نیاز به بخشیدن دارید از دوستان، آشنایان، یک روانشناس و یا رفتن به یک کتابخانه ی محلی کمک بگیرید. بخشیدن، یک گام بسیار بزرگ و سخت است، اما برای پیشرفت و ترقی یک قدم حیاتی و مهم است.

۱۶ – الگوها را بازشناسی کنید

آیا چالش های شما معمولا مالی هستند؟ مربوط به سلامتی هستند؟ مربوط به احساسی هستند که بارها و بارها در شما به وجود آمده است؟ با یک سفر، صحبت راجع به احساس تان و یا با رسیدگی و پرداختن به درون تان؛ زمانی را برای رسیدن به مسائل شخصی و درونی تان قرار دهید. کدام بخش از چالش هایتان را می توانید کنترل کنید قبل از این که بزرگ شوند و رشد کنند؟ به عنوان مثال، اگر همیشه دیر می کنید و این موضوع به شخصیت حرفه ای شما لطمه می زند، چه کاری می توانید انجام دهید تا به شما کمک کند تا زودتر از منزل خارج شوید؟ آیا باید زمان لباس پوشیدن خود را کوتاه کنید و یا نیاز دارید تا مسافت خود را کوتاه تر و قابل پیش بینی تر کنید؟ روشی که رفتار می کنیم، یک جزو عاطفی در زندگی ما است و استانداردهای ما را حمایت می کند. آیا در محیط کارتان راحت نیستید و هر روز از رفتن به اداره وحشت دارید؟ این رفتار ناخود آگاه شما را تخریب می کند؟ در طول این پروسه با خودتان صادق باشید و هر چه قدر نیاز است به خودتان تا رسیدن به پاسخی واضح زمان دهید.

۱۷ – درخواست کمک کنید و آن را بپذیرید

همه ی آدم ها؛ روزها، هفته ها، ماه ها و حتی سال های سختی داشته اند. این شانس وجود دارد که انسان هایی در زندگی شما باشند که حداقل بتوانند آن چه را شما با آن مواجه هستید، بشناسند و وقتی نیاز دارید، از آن ها طلب کمک کنید. وقتی آن ها به شما پیشنهاد کمک می دهند، فراموش نکنید که حتما آن را بپذیرید.

۱۸ – ثابت قدم باشید

درمان، تغییر و بهبود احتیاج به زمان دارد. خود را در مسیر مناسب قرار دهید و رو به جلو حرکت کنید. حتی در روزهایی که به نظر سخت می رسند، شما در حال حرکت هستید. شما در حال پیشرفت هستید. در نهایت، وقتی به آینه نگاه می کنید، خواهید دید مشکلی را که به نظر خیلی بزرگ می آمد پشت سر گذاشته اید.

۱۹ – به جلو نگاه کنید

آیا دوست دارید دوباره با این چالش رو به رو شوید؟ خیر؟ پس همین جا آن را رها کنید. عادات، انسان ها و مسائلی که باعث شده تا به این جا برسید را دور بیاندازید. دوباره یک زندگی سالم بسازید که با شما همراه باشد. از آن چه آموخته اید، برای حرکت و پیشرفت استفاده کنید. هرگز به عقب نگاه نکنید.

۲۰ – به دیگران کمک کنید

«اهمیت به پیشرفت» این روزها موضوع مورد بحث و محبوبی برای همه است و دلیل خوبی برای آغاز صحبت با دیگران. کمک به دیگران به شما حس خوبی می دهد. برای کمک به دیگران از دانش، تجربیات و قدرت خود استفاده کنید تا آن ها بتوانند در چالش های مشابه پیروز شوند. شما می توانید با یک کار ساده مثل تشویق کردن، به شخصی که غمگین است کمک کنید و در او تحولی ایجاد کنید. گاهی اوقات همین کار کوچک تمام چالش های او را حل خواهد کرد.

کلمات کلیدی : , , , , , , , , , , , , , , , , ,
:: دیدگاه خود را بیان کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *