آیا دوست دارید یک بدن عضلانی داشته باشید؟

۲۱ اسفند ۱۳۹۳ تناسب اندام , سبک زندگی بازدید : 82

آیا دوست دارید یک بدن عضلانی داشته باشید؟

جمله ی«من می خواهم عضلانی بشوم»، هدفی است عمومی برای اشخاصی که می خواهند شروع به تمرین کنند. آیا شما می توانید عضلانی بشوید؟ آیا می دانید چه اتفاقی می افتد زمانی که شما می خواهید بدنی عضلانی داشته باشید؟

وقتی صحبت از یک بدن سالم می شود، در زن ها مقدار چربی نسبت به کل وزن می بایستی زیر ۳۰ درصد و برای مردها زیر ۲۰ درصد باشد. ولی بعضی از افراد، به واسطه ی انجام تمرینات فیزیکی، دارای چربی کمتری در بدنشان هستند. زمانی که مقدار چربی در بدن مردان زیر ۶ درصد و زنان زیر ۱۶ درصد باشد، سلامتی آن ها در خطر است. شاید این گونه به نظر برسد که رسیدن به این مسأله هدفی باور نکردنی باشد، اما آیا می خواهید با خودتان کمی سبک سنگین کنید و به این مقدار برسید؟

انجام این اقدام می تواند قابل توجه و ممکن باشد. فقط کافی است تا موارد ذیل را کمی تجزیه و تحلیل کنیم.

۱– امکان عضلانی شدن زیاد بدن وجود دارد

زمانی که میزان و درصد چربی برای مردان، نوجوانان و زنان عددی یک رقمی می شود، یک اتفاق قابل توجه رخ داده است. اگر می خواهید با این مقدار چربی تمرین بدنسازی کنید، در این وضعیت فقط باید بخورید، بخوابید و نفس عمیق بکشید.

تغذیه، مسأله ای حیاتی است. آیا برای یک رژیم ضربتی آماده اید؟ تغذیه کلید این کار است. مصرف نوشیدنی های مضر، غذاهای فست فود و دسرها را کلاً قطع کنید. همچنین شما باید به همراه انجام کارهای روزمره، کربوهیدرات های مورد نیاز خود را از طریق خوردن سبزی و گوشت بدون چربی تأمین کنید. اکثر افرادی که بدنسازی کار می کنند، تمرینات خودشان را براساس برنامه های غذایی بسیار محدود، انجام می دهند. یک رژیم محدود کننده، می تواند تأثیرات منفی زیادی مانند خستگی، افسردگی، برهم خوردن تعادل هورمونی، بی حالی، از دست دادن تمایلات جنسی و بی ثباتی در اخلاق و رفتار را در پی داشته باشد.

۲- تمرین کردن یک اجبار است

آیا شما تمرین کردن را دوست دارید؟ اگر می خواهید که اصولی و علمی تمرین های بدنسازی را انجام دهید، حتما به یک باشگاه ورزشی بروید. اکثر مربیان می گویند حداقل بالای ۶۰ دقیقه و یا دو بار در روز تمرین کنید، اما ما پیشنهاد می کنیم  به باشگاه بروید و به تمرینات جدی جهت دست یافتن به هدفتان بپردازید. شما با این کار، کالری فراوانی را مصرف می کنید. اگر تمرین بدنسازی کنید، سوخت و ساز بدنتان کاهش می یابد. ولی به یاد داشته باشید که در این مدت، اگر زمان تمرین، در نوع تمرین و ترتیب تمرینات آموزشی افراط و یا تفریط نمایید، تمرینات می توانند باعث صدمه به شما شوند.

۳- بیشتر بخوابید

آیا وقت کافی برای خوابیدن دارید؟ اگر چه ممکن است این امر در زمان تمرین بدنسازی زیاد مورد توجه قرار نگیرد، ولی مسأله ی خواب کافی، بسیار حیاتی است. خوابیدن برای بازیابی عضلات، تقویت حافظه و دیگر کارهای ارادی مهم است، ولی باید بدانید که ارتباط مستقیمی با پایین آمدن مقدار کل چربی بدن دارد. بر طبق مطالعات انجام شده به وسیله ی«BYU» درسال گذشته، مشخص گردید که داشتن یک برنامه ی خواب مستمر در فاصله و مقدار زمانی ۶/۵ تا ۸/۵ ساعت در شب، ارتباط مشخصی با پایین آمدن مقدار چربی بدن دارد. البته این مورد برای همه ی افراد یکسان نمی باشد، ولی به خاطر داشتن آن بسیار مهم است. شما برای داشتن بدنی عضلانی و فیزیکی سالم، نیاز به خواب بیشتری دارید.

۴- تعهد و الزام امری ضروری است

آیا شما نسبت به داشتن بدنی عضلانی، تعهد داده اید؟ زمانی که می خواهید بی اندازه عضلانی شوید، می بایستی از جان گذشتگی داشته و برای انجام خیلی از کارها آماده باشید. باید خود را برای خوردن هر نوع غذایی آماده کنید. احتمالاً لازم خواهد بود که در وعده های غذایی خود، تغییری بدهید. نزدیک ترین باشگاه به محل سکونت خود را انتخاب کنید. الزام کردن خودتان به انجام این کارها، کلید اصلی رسیدن به این مقدار از عضلانی شدن است.

نظریه ای کلی

من به افرادی  که سعی می کنند بدنی عضلانی داشته باشند و به خاطر این که می خواهند واقعاً به هدفشان برسند تلاش زیادی می کنند، بیشتر احترام می گذارم.  رفتار آن ها در واقع مرحله ای از تعهد است که لیاقت احترام را دارد. می توان گفت که همیشه و برای هر فردی بسیار ضروری است که تفکری کلی نگر داشته باشیم. بیایید سالم باشیم، زیرا استراحت کردن و سالم بودن، باعث مراقبت از خودمان می شود. اگر اضافه وزن دارید، بهتر است به سرعت آن را کاهش دهید و در سلامتی زندگی کنید. این راه به شما فرصت زندگی بیشتری داده و به شما اجازه می دهد که مهربان تر و خوش اخلاق تر باشید.

نتیجه گیری:

متخصصین نمی گویند که همیشه باید تمرینات بدنسازی انجام دهید. آن ها فقط می خواهند که شما با این روش به وزن مناسب خود برسید و بدانید که رسیدن به وزن نرمال، خواب و رؤیا نیست. آن ها می خواهند که شما سالم باشید. ضرورتی ندارد که همه ی روز خود را برای عضلانی شدن، بگذرانید. فقط کافی است که برای رسیدن به وزن مناسبتان تلاش کنید. بدن هر کسی متفاوت است و عکس العمل متفاوتی را در مقابل هر فعالیتی دارد. پس شناخت بدنتان برعهده ی خود شما می باشد. اگر به درستی تلاش کنید، به زودی می توانید بگویید که یک بدن عضلانی، ورزشکارانه و سالم دارید. عکس ورزشکاران روی جلد مجلات را به یاد بیاورید، بدن آن ها در عرض یک سال این شکل را نگرفته است. آن ها قبل از این که در مسابقات شرکت کنند و عکس بگیرند، به دفعات و به خوبی تمرینات خود را انجام داده اند. به یاد داشته باشید که برای داشتن بدن عضلانی می بایستی از خوردن بسیاری از غذاهایی که دوست دارید، چشم پوشی کنید و همچنین خیلی از فعالیت های دیگر را انجام ندهید. در معنای کلی به سمت اهدافتان حرکت کنید، فقط کافی است قبل از انجام هر فعالیتی آن را کاملا بررسی نمایید.

 

کلمات کلیدی : , , , , , ,
:: دیدگاه خود را بیان کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *