باید و نباید های استفاده از رسانه های اجتماعی، در کسب و کار

۲۰ خرداد ۱۳۹۴ بهره‌وری , کار , کارآفرینی بازدید : 65

به عنوان صاحب یک کسب و کار، شما رسانه های اجتماعی را به عنوان راهی برای ارتباط بین کسب و کار و مشتریان خود می شناسید و اهمیت آن را می دانید. هر گاه مشتریان بالقوه به دنبال یک محصول و یا خدمات جدید هستند، آن ها به طور کلی جست و جوی خود را در رسانه های اجتماعی شروع می کنند. آن ها این کار را نه تنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نام تجاری شما، بلکه برای دیدن آن چه که دیگران در مورد یک نام تجاری یا کسب و کار می گویند، انجام می دهند. در حالی که بیشتر شرکت ها، استراتژی های متفاوت رسانه های اجتماعی را در بازاریابی خود ایجاد می کنند، اما هر گونه استراتژی نیز موثر نخواهد بود. اگر می خواهید یک استراتژی موثر و تضمین شده داشته باشید، «کیتلین برنز»، یک استراتژیست کسب و کار است. وی برای شرکت های رسانه ای، چند تاکتیک رسانه ی اجتماعی مشخص کرد که برای موفق شدن باید قطعاً از برخی از آن ها استفاده کنید. همچنین تاکتیک هایی را نیز تعیین کرد که باید از آن ها اجتناب کرد.

۱- بدانید که چه کسی هستید

هویت خود، هویت نام تجاری و صدای کسی که بر روی هر پلت فرم رسانه های اجتماعی صحبت می کند را درک کنید و بشناسید. شما کسی هستید که مردم، بهترین محصول شما، تولید، شرکت و یا نام تجاری شما را می شناسد. توانایی برقراری ارتباط، اولین چیزی است که من برای مشتریان توصیه می کنم. به طوری که در هر پلت فرمی که آن ها استفاده می کنند، مردم این را حس می کنند که چه کسی در حال صحبت است. بقیه ی تاکتیک ها در اولویت پایین تری هستند. شما باید اطلاعات کاملی در مورد موضوعات خاصی که ممکن است برای تغییر در یک عبارت مندرج در توییتر، اینستاگرم و یا فیس بوک نیاز داشته باشید، را بدانید.

۲- برای رسیدن به واقعیت، منتظر نمانید

دوست دارید بدانید در آینده چه رخ می دهد؟ معمولاً کسی از آینده ی خود خبر ندارد. اما می توان با کمک پیاده سازی استراتژی های مخصوصی، برخی از برنامه های آینده را مدیریت کرد. مثلاً این که چگونه به جنجال ها پاسخ می دهید، موضوع مهمی است. شما باید با سیاست کسی که مسبب به راه اندازی این جنجال است را بیابید و مشکل را به بهترین شکل حل کنید. شیوه ی مدیریت شما، در آینده ی شما و شرکتتان موثر است. گاهی حتی اگر موضوعی که برای مخاطب جذاب است را بگویید، ممکن است بسیار در دردسر بیفتید. اما اگر بتوانید همان را به درستی مدیریت کنید، احتمالاً به موفقیت می رسید. گاهی باید واقعیت ها را خودمان بسازیم و برای رخ دادن آن ها منتظر نمانیم. نکته ی مهم دیگر این است که با خود صادق باشید و ببینید که آیا آن چه می گویید، با آن چه در شرکت انجام می دهید، یکسان است.

۳- مخاطب خود را درک کنید

مهم است که هدف خود را بدانید. بدانید که مخاطبان شما چه می کنند. چه موقع آن ها آنلاین هستند؟ با یک کارشناس رسانه های اجتماعی زرنگ و دانا، می توانید این مطالب را بفهمید. درک هدفتان به شما اجازه می دهد که بدانید موفقیت و شکست شما چگونه اتفاق می افتد. رسانه های اجتماعی، به شما اجازه می دهند سریع تر از هر پلت فرم دیگر ببینید.

۴- در مورد مخاطب خود فرضیه نسازید

این اشتباه است که فکر کنید مخاطب شما به روش خاصی رفتار می کند. با مخاطب خود به عنوان یک موضع رفتار کنید نه مانند یک شیء. کار شما در رسانه ی اجتماعی، برقرار کردن یک دیالوگ و یا مکالمه ای بین شما و آن فرد است. به نحوه ی تغییر رفتار مخاطب خود نگاه کنید. توسط ارتباط با تیم رسانه ی اجتماعی خود، در مورد آن ها بر اساس یک روش منظم و منطقی بیاموزید. آن ها افراد خط مقدم هستند که می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند. با کمک آن ها می فهمید که مردم در واقع درگیر چه موضوعاتی می شوند و درگیر چه موضوعاتی نمی شوند. این یک فرصت مهم برای شما است تا از طریق آن، به سرعت در مورد برند خود اطلاعات مهم را دریابید.

۵- برنامه ریزی

در مواردی که شما خود یک استراتژیست رسانه های اجتماعی دانا باشید، آوردن یک متخصص هزینه بر است و احتمالاً انرژی ارزشمند شما را نیز از بین خواهد برد. شما نیاز به کسی دارید که در این سیستم عامل غوطه ور است تا به شما کمک کند که اهداف خود را اندازه گیری کنید. این که آیا تیم شما در برنامه های خود بسیار با تجربه و یا بی تجربه باشد، مهم است. یک استراتژی خوب این است که خود را در یک موقعیت عالی برای انجام کار قرار دهید.

۶- فکر نکنید که حضور شما در رسانه ی اجتماعی، به این معنا است که همه چیز را در مورد آن می دانید

داشتن یک صفحه در فیس بوک و یا پست های ارتقا یافته ای مانند «توییتر»، مانند داشتن یک حساب شخصی نیست. اگر در رسانه های اجتماعی حضور دارید، باید مدام اطلاعات خود را به روز کنید. به دلیل اینکه این پلت فرم ها در حال پالایش هستند و این باعث می شود که رسانه های اجتماعی همیشه در حال تغییر باشند. برای این منظور، حتی داشتن یک متخصص که همیشه در دسترس است، اندوه و مشکلات زیادی را در آینده از بین می برد. این کار باعث می شود که او مدام شما را در جریان اطلاعات روز دنیا قرار دهد و شما از دیگر رقبای خود عقب نمانید.

۷- یک روش را تعیین کنید و براساس آن عمل کنید

با استراتژیست خود و تیم رسانه های اجتماعی، برای تست شروع کنید. انواع مفاهیم را قرار دهید تا ببینید چه چیزی در مورد مخاطبان شما کارآمدتر است و چه چیزی نیست. بهتر است که هر چه بیشتر یک ایده را تست کنید و ببینید که آیا این فرضیه توسط داده های مخاطبان ارزیابی می شود یا خیر. شما می توانید این اطلاعات را به راحتی از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی دریافت کنید. با این روش می توانید مفهوم ویژگی های بهتر از دیدگاه مخاطبان خود را بفهمید، یاد بگیرید چه روشی کارآمدتر است و درک کنید که از چه روش های ناکارآمدی باید اجتناب کنید.

۸- نباید همیشه و با همه کس راحت باشید

شما می خواهید مطمئن شوید که مشکل اصلی شما برای برقراری ارتباط با افراد دیگر، چیست. بهتر است خوب دقت کنید. اگر من هر جمعه با دوستان خود بیرون بروم و از مشکلات خود و داستان های تکراری زندگی ام بارها و بارها بگویم پس دیگر آن ها با من بیرون نمی آیند. اما اگر بخواهید با دیگران شراکت داشته باشید و با انجمن های مرتبط، شراکتتان را توسعه دهید، باید تلاش بیشتری بکنید. دوستان شما می توانند به شما کمک کنند تا از صدمات گسترده ای که ممکن است به شخصیت و کار شما وارد شود، جلوگیری شود و به شما کمک خواهند کرد تا نام تجاری خود را جذاب و فعال نگه دارید. در نهایت، نگاهی جدی به استراتژی رسانه های اجتماعی خود بیندازید. در صورت لزوم، تغییرات ایجاد کنید و یا موضوعی اضافه کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که رسانه های اجتماعی به طور بالقوه می تواند کسب و کار شما را ایجاد کنند و یا نابود کنند. شما باید از استراتژی مناسبی استفاده کنید که مردم را نسبت به شما و کسب و کارتان تحریک کند و سبب شود تا آن ها برای کسب اطلاعات بیشتر به سوی شما بازگردند.

کلمات کلیدی : , , , , , , , , , ,
:: دیدگاه خود را بیان کنید

یک پاسخ به “باید و نباید های استفاده از رسانه های اجتماعی، در کسب و کار”

  1. مرتضى گفت:

    عالیه
    خسته نباشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *